Skip to main content
Adres: Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam

+31 (0)20 58 98 321
M-select_footer
Adres: Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam

+31 (0)20 58 98 321

Respondent worden?

Wij zijn M-select, de (online) community van Motivaction. Wij onderzoeken de mening van Nederlanders. Alle Nederlanders.

  • Praat mee over maatschappelijke thema’s

  • Test nieuwe reclames, programma’s, apps en producten

  • Vergoeding tussen €40,- tot €100,-

doelgroep_wensen
doelgroep_wensen
respondent_worden_inschrijven
maak_een_afspraak

Jouw mening telt!

M-select is de (online) community van Motivaction met meer dan 27.000 respondenten. Motivaction is een full service marktonderzoeksbureau dat onderzoek uitvoert voor de meest uiteenlopende organisaties en merken. M-select nodigt regelmatig mensen zoals jij uit om hun mening te geven over verschillende onderwerpen.

Wil jij meepraten over maatschappelijke thema’s, nieuwe reclames beoordelen of een product testen? Wij zijn benieuwd naar jouw mening over allerlei onderwerpen. Als jij meedoet aan een onderzoek, ontvang je hiervoor een vergoeding tussen de €40,- en €100,- Ka-ching!

jouw_mening_telt
online_kwali_onderzoek
M-select deel jouw mening en verdien

Wat ga je doen?

Motivaction voert onderzoek uit voor organisaties en bedrijven uit allerlei verschillende sectoren en met verschillende doelen. Hierdoor zijn ook de onderzoeken waar jij als respondent voor M-select aan bij kan dragen zeer gevarieerd: van brainstormsessies over nieuwe reclamecampagnes tot discussies over maatschappelijke onderwerpen, van tafelsessies over nieuwe fietsen tot single interviews over woonwensen.

Type onderzoeken

M-select_single_interviews

Single Interviews

een-op-eengesprekken van 30 tot 60 minuten die op locatie of via een videobeltool plaatsvinden.
M-select_focusgroep

Focusgroep

gesprekken op locatie of online met 3 tot 7 andere respondenten. De discussie wordt geleid door een onderzoeker en duurt meestal 1,5 tot 2 uur.
M-select_producttest

Producttest

hierbij test je bijvoorbeeld een nieuw verzorgingsproduct, een huishoudelijk apparaat of een app. Dit doe je thuis of op een onderzoekslocatie.
M-select_single_interviews

Single Interviews

een-op-eengesprekken van 30 tot 60 minuten die op locatie of via een videobeltool plaatsvinden.
M-select_focusgroep

Focusgroep

gesprekken op locatie of online met 3 tot 7 andere respondenten. De discussie wordt geleid door een onderzoeker en duurt meestal 1,5 tot 2 uur.
M-select_producttest

Producttest

hierbij test je bijvoorbeeld een nieuw verzorgingsproduct, een huishoudelijk apparaat of een app. Dit doe je thuis of op een onderzoekslocatie.

    Single Interviews

    een-op-eengesprekken van 30 tot 60 minuten die op locatie of via een videobeltool plaatsvinden.

    Focusgroep

    gesprekken op locatie of online met 3 tot 7 andere respondenten. De discussie wordt geleid door een onderzoeker en duurt meestal 1,5 tot 2 uur.

    Producttest

    hierbij test je bijvoorbeeld een nieuw verzorgingsproduct, een huishoudelijk apparaat of een app. Dit doe je thuis of op een onderzoekslocatie.

      Doe je mee?

      Schrijf je in en beantwoord de profielvragen in ‘Mijn M-select'.

      Vul de Mentality-test in, zo krijgen wij en jijzelf een beter beeld van jouw persoonlijke waarden en leefstijl.

      Je ontvangt per e-mail selectievragenlijsten voor specifieke onderzoeken. Deze kun je ook terugvinden in ‘Mijn M-select'. Vul de selectievragenlijst in als je mee wil doen.

      Pas jij in de gezochte doelgroep? Dan bellen we jou op om nog wat vragen door te nemen. We maken een afspraak voor het onderzoek op een moment dat jou uitkomt.

      Uitgenodigd? Je ontvangt een afspraakmail ter bevestiging. Op het afgesproken moment doe jij mee aan het onderzoek.

      Binnen twee weken na deelname ontvang je de vergoeding op je bankrekening.

      Hoe kan
      ik meedoen?

      Meld je op deze pagina vrijblijvend en gratis aan. Wij nemen contact met jou op zodra we een passend onderzoek voor jou hebben. Vul de selectievragenlijst in om mee te kunnen doen.

      Hoe veel geld
      verdien ik?

      Als je hebt meegedaan aan een onderzoek, ontvang je een vergoeding op jouw rekening. De vergoeding krijg je als dank voor jouw tijd en mening en eventuele reis- of parkeerkosten. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de tijdsduur en opzet van het onderzoek.
      Meestal is de vergoeding tussen de €40,- en €100,-.

      Waar vinden de onderzoeken plaats?

      M-select bevindt zich in het centrum van Amsterdam. Veel van onze onderzoeken vinden plaats in onze onderzoeksruimtes daar. Daarnaast organiseren wij regelmatig onderzoeken in Utrecht, Amersfoort, Rotterdam, Den Haag, Den Bosch en Zwolle. De onderzoekslocaties beschikken over goed ingerichte onderzoeksruimtes die rust en privacy waarborgen. Soms doe je mee op het kantoor van een van onze opdrachtgevers.

      Verder vinden veel van onze onderzoeken online plaats, bijvoorbeeld via videobeltools of besloten community platforms. Hier kun je dus vanuit je eigen huis aan meedoen. 

      Wat voor onderzoeken zijn er?

      M-select organiseert allerlei verschillende onderzoeken. Hieronder vertellen wij iets over de meest voorkomende onderzoekstypen. 

      Single interviews - een-op-eengesprekken van 25 tot 60 minuten die op locatie of via een videobeltool plaatsvinden. Soms vragen we je een kleine voorbereidingsopdracht te maken. 
       
      (Mini) focusgroepen - gesprekken op locatie of online met 3 tot 7 andere respondenten. Het gesprek wordt geleid door een onderzoeker en duurt gemiddeld 1,5 tot 2 uur. 

      Burgerraad - gesprekken op locatie met soms wel 30 respondenten. De burgerraad komt meerdere keren bij elkaar om bijvoorbeeld over ontwikkelingen in de samenleving te praten. Diverse Nederlanders geven zo advies aan overheidsinstanties.  
       
      Producttest - hierbij test je bijvoorbeeld een nieuw verzorgingsproduct, een huishoudelijk apparaat of eten dat nog niet in de supermarkt te koop is. 

      Gebruikerstest - meestal test je een app, website of formulier van een bedrijf of overheidsinstantie. 
       
      e-Safari's - online onderzoek in een beveiligde community, waarbij jij diverse opdrachten uitvoert, vragen beantwoordt en communiceert met de onderzoekers en andere respondenten. Het onderzoek duurt 5 tot 7 dagen, per dag ben je gemiddeld 30 tot 45 minuten bezig. 
       
      M-talk en Quicktalk - online community-onderzoeken waar je gedurende een langere periode aan deelneemt. Je krijgt verschillende onderwerpen voorgelegd in de vorm van discussies, brainstormsessies en vragenlijsten. Interactie met andere communityleden staat bij dit onderzoek centraal. 

      Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

      Wij nemen jouw privacy zeer serieus en verwerken en gebruiken informatie over jou op een veilige manier. Om je privacy te waarborgen, handelt Motivaction altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In onze privacyverklaring staat omschreven hoe Motivaction omgaat met jouw persoonsgegevens.

      Actueel

      marktonderzoek_case

      Lancering nieuwe website en 10 jaar respondentenselectie voor kl...

      News
      respondenten_dataverzameling

      Respondents and facilities needed for qualitative research?

      News